maandag 17 februari 2014

We are all like mountains

Oke, ik had een beetje veel heel erg overdreven veel zin om van me af te schrijven over mensen. Dat klinkt een beetje raar maar jullie snappen het dadelijk vanzelf wel. Ik hoorde van meerdere mensen dat mijn artikel over dromen erg mooi geschreven was, dus besloot om nu een artikel te maken die een beetje hetzelfde is. Met een lekkere kop thee maak ik deze post voor jullie.

We lijken allemaal op bergen. 
Het klinkt raar, maar laten we eerst even kijken wat bergen zijn.
Bergen zijn dingen die steeds verder groeien, maar ook steeds weer afbreken. Ze zijn best lelijk, maar sommigen zijn heel mooi, en dat ligt meestal aan het weer. Niet elke berg is even groot en sommigen staan samen in een berggebied, sommigen staan apart. En we kennen ook nog de vulkaan !

Nu de vergelijking.
Wij moeten leren, leren te leven, leren te denken, leren te doen. Vriendschappen opbouwen, relaties aangaan, slimmer worden. We moeten dus groeien. Soms gaat het mis. Soms zit je niet lekker in je vel en lig je de hele dag op bed en doe je helemaal niks. Je hebt nergens zin in en bent de hele tijd duizelig. Je brokkelt dus af. Na een tijdje moet je weer verder, want niks doen is niks. Je moet weer even bijbenen met het huiswerk en leerwerk en even vertellen dat het even minder ging en of ze je het niet kwalijk willen nemen. Je gaat opnieuw dingen aan en groeit weer. 
We hebben allemaal andere mensen nodig om beter te leven, om ons aan vast te houden. Hoe meer we die mensen waarderen, hoe meer jij wordt gewaardeerd en hoe vrolijker je bent. Je hebt elkaar nodig ! 

De vulkaan. Wat zijn die dingen eng, ik hoop dat er nooit een uitbarst met gevolgen voor mij of familie. De vulkaan is vergelijkbaar met mensen die ( psychisch ) gestoord zijn. Mensen met eetproblemen, mensen die anderen willen vermoorden. Ze moeten eerst weer harden voor het veilig is. Dan is de omgeving weer veilig en diegene zelf ook.

Ik hoop dat deze artikel leuk was, en heb besloten vaker een kijkje te geven in mijn gedachten.
Eind deze week komt nog een ander leuk artikel!




2 opmerkingen:

  1. Heeeeii! Ik heb je genomineerd voor de liebster award :) Je weet al wel wat 't is dus hoef geen mail meer te sturen, ahaha ;p

    xox

    BeantwoordenVerwijderen