zondag 9 februari 2014

Dromen.

Dromen zijn een van de raadselachtige dingen in je leven. Zijn ze waar? Komen ze uit? Ik ga vertellen over mijn ervaring met dromen.

Ten eerste, ik ben heel erg slecht in inslapen. Ik doe er meetstal 1 tot 2 uur over. Op zich vind ik het niet erg, maar soms ben ik heel erg moe en wil ik graag meteen in slaap vallen. Ik heb een tijdje slaappillen genomen, maar ik merkte dat als ik het een keer vergat, ik echt niet kon slapen.Toen heb ik het afgebouwd en nu ben ik er mee gestopt.

Vroeger droomde ik erg veel. Ik had heel veel nachtmerries en haatte slapen. Vaak kwamen dezelfde nachtmerries terug. Eentje herinner ik me nog goed. Ik was in een soort woestijn met mensen, en er was een groot houten pand. Voor de rest was er helemaal niets. Opeens kwamen er soldaten aanrennen, en ze renden het gebouw binnen. Ik ging met mensen onder de planken vloer liggen en toen werd ik wakker. Ik was rond die droom een jaar of 8, en het is nog wel 2 jaar lang gebleven. Op zoon jonge leeftijd is dat best wel ingrijpend. Ook herinner ik me nog een nachtmerrie over de dood. Ik zat in de auto met mijn familie en we reden naar huis. Net voor we thuis waren ( echt 20 meter ), kwam er een eng mannetje die vroeg of me zusje meekwam om een koe te melken. Die vond dat helemaal geweldig en ging mee. Na een tijdje hoorde we een gil ( wij waren al  naar huis ) en mijn moeder ging kijken. Mijn vader en ik zagen van een afstandje dat me zusje dood was, en ze sloegen mijn moeder ook dood. Toen werd ik wakker. Ik heb ook heel vaak gedroomd over dat iedereen dood ging, oorlog en dat heel de straat in vuur en vlam stond.

Op een of andere manier kan ik vrijwillig wakker worden uit dromen.Toen ik dat aan een groepje vriendinnen vertelde, keken ze me heel raar aan. Ik kon het zelf vroeger ook niet, maar rond een jaar of 10 ontwikkelde zich dat. Als ik nu droom en wakker wil worden, kan ik gewoon mijn ogen open doen. Ik heb twee manieren ervoor, en misschien  kan jij het dan ook !
Ik kan sowieso denken in mijn droom. Ik weet niet of iedereen dat kan, maar ik neem aan van wel. De eerste manier is het lastigst, maar dan in de vorm van vervelend. Dat is namelijk je ogen open trekken. Misschien klinkt dit raar, maar je ogen opendoen voelt heel vervelend als je droomt. Je ogen hebben zich aan het beeld gebonden. Mijn tip is om gewoon te denken, ik word wakker en doe me ogen open. Ik kan dit binnen een paar seconden, maar ik weet dus niet of iedereen dit kan, maar, misschien baart oefening kunst.
Het tweede is misschien een beetje raar, maar het het werkt. Het kan niet in elke droom, maar in de meeste wel. Als je in de droom kan denken en jezelf besturen, ga dan in je droom op zoek naar eten, bij voorkeur een lolly. Als 'jij' eet in een droom, word je wakker !

Voor sommigen zal dit echt heel vreemd klinken, maar bij mij werkt dit echt. Ik heb serieus geen idee of meer mensen dit hebben. Ik droom zelf nu bijna nooit meer, maar als ik droom, 'maak' ik mezelf wakker. Ik haat dromen heel erg, omdat ik er rond mijn 9e jaar heel erg veel last van heb gehad.

Ik hoop dat jullie dit een leuk en intressant artikel vonden, en alvast lekker slapen !

Kusjes.

1 opmerking:

  1. Echt ingrijpend (?) Artikel maar goed ! Ik heb heel vaak dat ik denk vaak dan' wordt wakker' alleen werlt het nirt altijd hahah maar t wordt dan wel minder eng.

    BeantwoordenVerwijderen