maandag 27 januari 2014

How to: decorate your life !

Ja, hoe doe je dat? Tips kunnen handig zijn ! Ik ga tips geven hoe je jouw leven het beste vorm kan geven !

Eet gezond en beweeg !
Misschien klinkt dit raar, maar gezond eten en bewegen brengt structuur in je leven. Bovendien word je conditie er beter van en ben je fitter. Met gezond eten kun je denken aan veel fruit, en bijvoorbeeld 's avonds bij de tv een kleine versnapering. Ik doe dit zelf met een toetje met zelfgemaakte koekbodem. Voor de rest eet ik alleen op school een school koekje, maar ook dan kan je bijvoorbeeld een smoothie nemen ( zelf heb ik hier geen tijd voor ). Bewegen is ook nodig en fijn. Door te bewegen gaat je stress uit je lichaam en voel je fit. Dat is wat je wilt !

Plan !
Plannen is erg fijn als je in tijdsnood zit of het lastig vind jezelf tot dingen aan te zetten. Als je opschrijft wat je allemaal gaat doen en hoelaat, kom je heel ver. En dan hoeft het niet zo te zijn dat je alles plant, maar denk aan zoiets: Start: drie uur. Wiskunde opagave 3, 4, 5. Frans 3.1, Nederlands lezen. Zorg dat je dit ook doet, want hoe eerder je begint hoe eerder je klaar bent !

Ruim je kamer op !
Veel mensen vertellen mij dat ze hun kamer opruimen als ze rommel hebben gemaakt. Ik zelf doe dit pas als ik het nodig vind. Het is echt een goede tip om je kamer een paar keer per week 5-10 minuutjes op te ruimen dan elke dag  5 minuten, niet waar ? Probeer het eens en je zult merken dat het veel fijner is.

Gebruik een notitieboekje!
Of twee, of drie. Met een notitieboekje kun je heel veel. Je kunt hem overal mee naar toe nemen, en alles opschrijven wat je wilt. Ik had eerst een hele grote en daar staan nu nog steeds samenvattingen in, en daarna had ik een in gebruik van een kleiner formaat. Die is heel erg lelijk en nu heb ik er geen meer. Ik ga snel een keer naar de Hema en de Action om nieuwe spulletjes in te slaan !


Zoek een hobby !
Een hobby is een breed begrip, en dat is precies wat ik bedoel. Misschien vind je schaken leuk, misschien dansen, misschien zwemmen, misschien lezen, misschien tekenen? Probeer wat dingen uit en zoek waar je hart ligt !

Geniet !
Misschien ben je nog een tiener ( net als ik ) en sta je soms naïef in het leven. Dit hoeft niet. Je kan van de kleine dingen genieten toch? Neem bijvoorbeeld eens een kop warme chocolademelk met slagroom en pak een tijdschrift, of doe een stevige work out. Zulke dingen doen je goed !

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, en dat jullie dit gaan gebruiken!

Hoe geef jij je leven vorm?

1 opmerking:

  1. Leeeukk ! Ik ga denk k binnenoort notitieboekje kopen :) (was dat tydje gelezen ook van plan maar oke ;p)

    BeantwoordenVerwijderen